NAGELBITNING

.
Att bita på naglarna är ett väldigt vanligt problem i alla åldrar. Det beror oftast på stress, dålig vana, att man saknar något ämne i kroppen men det kan också bero på att man bara gör som sina föräldrar, som också biter på naglarna.
.
Det finns faktiskt medel som man kan använda på naglarna som gör att det smakar hemskt. Tro mig jag vet, jag har själv använt ''Stop and Grow'' för förut bet jag på naglarna så fort jag fick chansen. Det smakar så oerhört hemskt att man inte ens kan knappra bort det där pepparkornet som fastnat mellan tänderna,
Du vill helt enkelt inte alls stoppa in fingrarna i munnen. Därför hatade jag detta medel, det slutade inte smaka skit
på naglarna före efter en vecka. Så om du verkligen vill sluta bita på naglarna måste du bara kämpa för att sluta!!
.
Ett tips är att alltid ha en nagelfil med dig så om det kommer en flisa så filar du bort den iställer för att bita bort den, Du kan också försöka tugga tuggummi istället så kanske du helt glömmer bort att bita på naglarna! Lycka till alla nagelbitare!
.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Oj va bra tips! Kvann kan man köp hede stop and grow? Å kan du jev na tips på en bra nagelfil? :) je täjde åv glas na bra t.ex?

2011-11-29 @ 22:24:45
URL: http://blogi.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0