DE SENASTE VECKORNA

På de fyra senaste veckorna har det hänt en hel del samtidigt som jag har spenderat mest tid hemma. 
Ja det var ju det där jädrans UV partyt som ställde till allt. Dagen efter var jag dösjuk och hade feber i en vecka, på fredagen trodde lilla lina att hon var frisk och tyckte det var dags för skola och lite orientering. Detta var ju inte så smart och resulterade i en bihåleinflammation. Alltså fick jag vara hemma en vecka till och äta lite antibiotika. 
Nu har hadde jag alltså missat två hela veckor med skola och än idag har jag kompletteringsuppgifter så det står upp över öronen.
 
 
Nåjaa lite gläjde kom äntligen efter ca två veckor efter insjuknandet då jag fick börja röra mig ute. Då var det nämligen dags för att fira Karolina som fyllde 18. Det blev en nykter kväll på ollis men kul hade jag i alla fall fast antibiotikan stod ivägen en aning.
 
Nåjaa en ny vecka påbörjades vilket inte heller visade sig vara en så super bra vecka. Antibiotika kuren tog slut denna vackra måndag och jag var överlycklig över att få vara frisk. ÄNTLIGEN. Men då tyckte någon där uppe att Lina skulle få en allergisk reaktion av antibiotikan, jepp man kan tydligen få det efter att man tagit hela kuren. Så då vaknade jag upp tisdags morgonen med hela kroppen full av nässelutslag, mysigt! blev en dag på dammbrunnen då där jag fick tabletter som skulle hjälpa. Men de gjorde de ju förståss inte, vaknade upp på onsdagen med svullen mun och svårt att andas. Det hadde alltså blivt värre. så fick åka till akuten och låg där i 4 timmar med dropp, och då gick det äntligen över. Allt kändes superbra tills jag kom ut till parkeringen vid akuten och hade fått en parkeringsbot. Jag som trodde att det bara kunde bli bättre. Men tji fick jag som inte hade någon med mig till akuten som kunde springa och flytta bilen en gång i timmen, 
 
Nåjaa nu mår jag i alla fall super och den där parkeringsvakten tycker jag kan dra dit pepparn växer. Sedan jag tillfrisknat har jag nog haft lite roligt också. Har hunnit vara på utgång till omalleys och fontana med Patrik och en hel drös med karar, som tur var så joinade Emma och kvällen blev helt super!
 
 
Har också varit på studiecirkel som resulterade i dansuppvisning från High school musical filmerna.
 
 
Även skolan har bjudit på roliga saker denna vecka om man bortser från tenterna. På matten räknade vi bland annat med kuber eller kanske rättare sagt ''klossar'', och hade super roligt meda att bygga ihop dessa till figurer. Minions och Nalle puh med familj fick stå för lektionens underhållning.
 
 
I fredags tog jag också en heldag med min andra halva. Han skulle ut och hämta två bilar med bergningsbilen bort mot ingenstans så jag följde med som lite sällskap. Blev en rolig roadtrip med lite pizza paus där i mitten.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0