NYA SKAL TILL MIN IPHONE

Idag kom äntligen brevet med alla mobil skal. Som jag sa förut så beställde vi flera tjejjer tillsammans, och alla blev vi riktitgt nöjda. Skalen var billiga och leveransen gick fort. Beställde dem i tisdags på kvällen och fick hem dem i postlådan idag. Idiwa.se rekommenderas starkt!

IDIWA

Idag har jag hunnit vara i skolan i 6 timmar, blåst bubblor med lillasyster livia och suttit och latat mig framför datorn.
Ikväll har jag en modde essäuppsats och en finska textförståelse att göra klar eftersom allt skall vara inlämnat imorgon!

I förrgår beställde Jag och några andra tjejjer mobilskal från Idiwa.se. Hade hoppats att se ett stooort brev i postlådan idag men blev besviken när jag öppnade luckan. Så imorgon får vi hoppas att det har kommit!

BLÅTT OCH STICKAT

Dagen har gått relativt snabbt. Har bland annat lyssnat på två tjejjer som presenterade lite om åbo akademi och dess udbud. Kom hem för en stund sedan och nu skall jag äta fruktsallad och titta scrubs innan jag tar itu med läxor och annat viktitgt.

AMARILLO + PARTAJ

I Lördags åkte jag och Paki in till stan för att äta en lite försenad födelsedags middag.
Vi åt gott på Amarillo och mjukglass fick bli dagens efterrätt.

På kvällen åkte vi först till Fredrik som hade fest. Efter någon timme bytte vi ställe och åkte till Nicolina som också hade fest. Resten av kvällen spenderades i frammsätet bredvid Paki. Sjussade hem folk och var ute och körde tills klockan 4 på natten.

JUTHBACKA MARKNAD

I fredags åkte jag och Paki på Juthbacka marknaden.
Gick runt och tittade vad som erbjöds, kollade på bilar och så träffade vi Arvid och Thanh.
Vi kom dit ganska sent men det gjorde absolut inget, för när det skymde så tog alla fram ljus som de tände vid sina bord.
Det var super mysigt att gå runt där på kvällen. Kom hem med två finska kalle ankor som skall läsas denna vecka.

SKJORTA, KAVAJ OCH RÖDA BYXOR

Kom hem från skolan för en stund sedan och nu sitter jag bara och väntar på att Paki skall dyka upp.
Har inga direkt stora planer inför helgen men ikväll kanske vi åker på juthbacka marknaden bara för att Paki fick körkortet igår. Annars så får vi se vad som dyker upp.

ÅSKVÄDER

Åskan kommer allt närmare. Det betyder att datorn ska av och pluggandet skall börja.
Ikväll är det finskan som står högst på listan. Pluggning inför studenten och läxor kommer ta all min tid ikväll.

SKOLFOTOGRAFERING

Idag har vi haft skolfotografering i skolan och det gick som det har gått alla år. Helt skit!
Det är alltid något fel, antingen är håret och smailet konstigt eller så vill hon att man skall vända åt fel håll.
Kompisfotot blev inte heller bra men vi fick inte ta ett nytt för fotografen så får hoppas
att det ser bättre ut när det trillar ner i postlådan än vad det gjorde på hennes skärm.

Sådär annars har jag tagit en powernap och vaknat för en stund sedan. Nu skall jag äta äppelpaj och göra läxor. Wohoo!

POWERWALK

Kom hem för en stund sedan efter en härlig powerwalk.
Nu skall jag äta cornflakes och jordgubbar medans jag tittar på scrubs.

FÖRSTA SKOLDAGEN

Då var första skoldagen av det tredje och sista året avklarad!
Lyssnade på lasse en timme, fick skolfotograferings papper och sånt där vanligt tråkit som händer första skoldagen. Har endast 3 håltimmar i veckan och studentskrivningar på kommande, får se hur länge jag orkar hålla bloggen vid liv.

FAGERÖ

Gårdagen började hos Philip med hemmafest som det var meningen att det skulle bli.
På något vis kom vi ändå på att vi skulle till fagerö för att cehcka läget. Så åkte dit och traskade runt på
parkeringen i någon timme innan det bar tillbaka till Philip.

Vi åt nattmat och festade lite till innan vi till slut åkte hem till den sköna sängen.

KONSTENS NATT

Igår när klockan var lite över 17.00 hoppade jag in i Annas fina bil och styrde kosan mot Vasa.
Ett litet stopp blev det i malax där vi hämtade upp Louise.

Yrade på vid hoviska och inne i stan, satt även en stund och chillade vid strampen
tills jag slutligen åkte hem och somnade gott i min egen säng. Det var den kvällen.

NUDLAR

Äter nudlar, kollar SATC och väntar på att klockan skall slå 15.00
Då sticker jag iväg till frissan och fixar upp frillan inför hösten.

GÅRDAGENS SHOPPING

Dr Denim Jeans, Midjehöga - Carlings

Stickad tröjja - Carlings

Stickad kofta, Topp - Vero moda

Sockor och spännor - Cubus

Vinter Jacka - Cubus

Höstskor - Cip Cap

SONY

Igår spenderade jag hela dagen i vasa. Kom hem med mycket men dock inget onödigt.
Köpte även en ny kamera igår som kostade skjortan och 90. Nu har jag bara ett problem, det var inte en canon som jag alltid haft utan en Sony. Har 30 dagars öppet köp så har chansen att få tillbaka pengarna i fall jag inte var nöjd med den.
Egentligen är den nog bra men tycker mera om märket canon.

Idag har jag varit ute och testat den lite och det blir faktiskt helt okej bilder.
Dessutom kan man ta panorama bilder och det är ju bara ett +. Nåjaa har 29 dagar kvar att bestämma mig.

JAG VILL INTE GÅ TILL TANDLÄKAREN

Om jag skulle nämna något som jag verkligen inte tycker om att göra i denna värld, så skulle jag definitivt nämna ''att gå till tandläkaren''. Idag steg jag upp 8 och klockan 9 satt jag i tandläkarstolen med minst 5 olika verktyg i munnen och en störande tandläkare som frågar... använder du tandtråd? Sommarjobbar du? Hur i piip skall jag kunna svara när du har din händer i min mun? har aldrig förstått det där.

Nåjaa halva munnen har de bedövat på mig också så i flera timmar har jag inte kunnat röra halva munnen för muskeln har varit bedövad. Lespar nästan när jag pratar och om jag vill dricka vatten så åker vattnet ut tillbaka igenom ena mungipan.
 Vilken underbar dag!

Nu skall jag bara ligga i sängen, läsa finska sagoböcker och tycka synd om mig själv!

PLASTFOLIE OCH BADTUNNA

Igår åkte jag iväg till harrström på Badtunne fest.
Åt Chips och ostbollar i överflöd, snackade med mina mysiga i tjejjer i massor, hann även känna på hur det känns att bli inplastad med plastfolie och isoleringstejp. Sist men inte mins så satt vi även någon timme i badtunnan.

SHOT SHOT SHOT

Har legat inlindad i täcket i princip hela dagen.
Jag hostar högre än när tor slår med sin hammare och snoren rinner värre än en vatten fors.
Har i alla fall varit duktig och varit i dushen och fräshat upp mig inför prepp kursen ikväll.
Nu skall jag bara shotta lite hostmedicin så kommer denna kväll gå galant!

ÅLAND OCH ROCK OFF

I onsdags åkte vi alla till Oliwia för att spendera natten där så vi alla skulle vara samlade på samma ställe.
Klockan 04.00 hoppade vi in i bilen och brummade iväg mot åbo. Resan dit gick bra och om jag minns rätt så körde vi inte fel en enda gång. Jag hade även hela baksätet för mig själv så bekvämt hade jag verkligen!

Väl på båten över till mariehamn så var vi alla på gång, det är inte så ofta man sätter igång festen klockan halv 11 på morgonen. När vi kom iland gick vi kanske ca 2 kilometer innan vi hittade Gröna udden Campingen där vi skulle Tälta de närmaste 3 nätterna.

Denna dag var det Tmbuktu som stod högst på listan. Superbra var han och man kan verkligen kalla det för en SHOW!

Så var det fredag och solen gassade på som tusan. Stranden var bara ett måste denna dag och som tur va så fanns det en strand några hundra meter ifrån tältet.

Senare in på dagen bestämde vi oss för att hyra cyklar och åka på en liten egen Sightseeing i Mariehamn

När vi kom tillbaka till campingen träffade jag Ida och Rasmus som var ute på cykel semester. De skulle stanna en natt vid campingen innan de drog vidare. Tack gulle Ida du gjorde min kväll awesome!! Sen blev det såklart party på campingen innan vi cyklade in till själva rock off igen för att titta på panetoz.

Det var ungefär här när Panetoz ville att vi skulle dansa från sida till sida, som min kamera hoppade ur väskan, blev påtrampad och gick sönder. Så resten av bilderna kan se ut lite hur som helst eftersom jag inte sett vad jag tagit kort på. Men måste ändå säga att jag lyckats ganska bra iaf.

Efter Panetoz gick vi via fjortis backen som den kallades och sedan vidare till campingen för att ta en paus innan vi gick in till torget igen.

Då var det redan Lördag och denna dag skulle vi prova på minigolf. I alla fall jag hade inte spelat förut men jag hade ganska så bra med nybörjartur. Slog till och med hole in one en gång.

Denna kväll skulle bland annat Mange Makers spela. På vägen dit hittade vi en såkallad ''Taxi'' som vi använde oss av flitigt resten av kvällen.

Senare på kvällen spelade a tribute to queen, och de var faktiskt riktigt braa.
Det var inte så super mycket folk där heller så Jag och Jannica passade på att shejka loss
Man kunde ju verkligen dansa utan att vara rädd för att trampa någon på tårna. Alla av oss var dessutom riktigt pågång och danssugna den här tiden på kvällen kan jag säga.

Efter åt köpte vi popcorn och gick och väntade på att fyverkerierna skulle börja.
Måste verkligen säga att det var de mäktigaste fyverkerrierna jag någonsin sett. Tyvärr kan man ju inte riktigt fånga allt på bild men piip så bra det var!!

Så var det helt plötsligt Söndag och vi packade ihop allt och började resan hem igen.

Har haft en helt underbar resa till Mariehamn, och vill definitivt åka dit igen nästa sommar!!
Har nog fler bilder också men tyvärr så tror jag att jag behåller dem för mig själv.