2 HELA ÅR

Idag är det exakt 2 år sedan jag blev tillsammans med min söta pojkvän.
Tänk vad tiden går fort, och vi har hunnit med så mycket under dessa två underbara år tillsammans.
Jag älskar dig Patrik <3

Iphone Skal - New Yorker
Sol Glasögon - Rut m. fl

RESAN DAG 1

klockan 04.00 var det uppstigning och 05.00 startade vi iväg mot flygplatsen.
Vi mellanlandade i Helsingfors innan vi tog flyget till Köpenhamn.
När vi hade kommit till Köpenhamn letade vi upp tåget och åkte in mot centrum.
Sedan var det dags att åka till filmbyn Zentropa för en liten guidning där, Medans vi väntade på att få åka dit så fördrev vi tiden genom att leka med en leksaks tågbana.
Filmbyn, Zentropa
Några av deras tusentals priser för film
Då var det dags att gå igenom Ströget.
När vi hade gått igenom Ströget gick vi vidare till Nyhavn för att äta kvällsmiddag
Efter att vi hade ätit tog vi något som kallades för Bycykle och cyklade tillbaka till hotellet.

HOME SWEET HOME

Kom hem från resan i måndags på kvällen. Då var det bara att gå och lägga sig och trött som man var så skulle man ändå upp i skolan på tisdags morgonen. Igår tog vi även kaffe hos Anna för att uppdatera oss om vad som hade hänt här på hemmafronten. Det är så skönt att vara hemma och det bästa är nog att bara få sova i sin egen säng!
Har just lagt in alla bilder från resan så de kommer även upp på bloggen under dagens lopp!

PACKAR

Håller på att packa just nu men kappsäcken står fortfarande tom.
Jag är en sådan person som hatar att packa bara för att det är så svårt att veta vad man skall ha med sig.
Imorgon sticker alltså jag och 12 andra ungdomar från gymnasiet på projektresa till Köpenhamn och Göteborg.
Väckarklockan ringer klockan 4 imorgon så då är det bara att hoppa upp och packa det sista.
Uppdatering kan det bli svårt med, det beror bara på om vi har internet på hotellet.
Om inte annat så syns vi igen på tisdag i nästa vecka!

TISDAGEN DEN 17 APRIL

Ikväll har vi varit till huset som håller på att renoveras för fulla muggar.
Köket står i centrum just nu och på bilden nedan får ni en liten sneak peak.
Ikväll har vi bland annat bestämt vilka tapeter som skall vara i köket samt vilket kakel som skall användas.
Det är så roligt att planera och fundera och jag bara längtar tills jag får flytta tillbaka till mitt RIKTIGA hem!

Jag har även varit ute på en välbehövlig promenad med Jeanette i detta ruskväder!

SÖNDAG OCH SLÄKTKALAS

Igår var jag då som sagt ut och körde med nette och strömfors.
Vi var via en fest i malax, till ABC och slutligen in till centrum för att hälsa på den nyblivna 18 åringen Kevin.
Idag har jag hälsat på farfar och vi har även haft släktkalas för William.
Nu blir det bara Chill hela kvällen med bland annat big brother där jag missat typ tusen avsnitt.

MOLPE REVY

Sitter vid Jeanette nu efter att vi har varit på molpe revyn.
Den var helt okej att se och vi hade nog roligt.
Nu just väntar vi på att strömfors skall hämta upp oss och så drar vi ut med bilen till destination okänd!

BARNKALAS

Imorgon fyller min lillebror 9 år så idag firar vi med barnkalas.
Om ca 10 minuter kommer 13 lekglada ungar hit så det kommer att bli full rulle.
Williams snälla två fastrar har fixat ihop tefat som godis påsar och skickat från Helsingfors. De har även skickat massor av bordsdekorationer med rymdtema.
Det kallar jag snällt!

TISDAG

Ursäkta för dålig bloggning men nu blir det uppdatering igen.
I fredags så hade vi iaf hyrt bastun i molpe och haft super kul, det får ni bilder på ikväll eller imorgon beroende på när jag har tid.
Ikväll skall jag nämligen dela ut hundratals säckar med wc och hushållspapper och tjäna lite kosing.
Nästa vecka åker jag nämligen på projekt resa från skolan till både danmark och Sverige.

PÅSKLOV

Nu har jag äntligen påsklov. Det kommer att firas med monopolkväll, cider och några härliga tjejer hemma hos mig!

KOKOSBOLLAR UTAN KOKOS

Skall äta kokosbollar och titta på ett big brother avsnitt innnan jag börjar med dagens läxor.

TRAFIKDAGEN

Idag har vi haft en såkallad Trafikdag i skolan. Den går alltså ut på att man skall bära röd tröjja om man är i ett förhållande, Gul om man har på G med någon och Grön om man är singel. En kul dag bara för att det piggar upp vardagen lite. Vi fick även påsklunch med efterätt i skolan idag vilket var ett stort + för dagen. Slutade klockan ett idag så jag och julia tog bussen hem och diskuterade lite om fredagens bravader, det kommer att bli så roligt!

SÖNDAGEN DEN 1 APRIL

Har helt glömt bort att det är 1 april idag. Tror inte att de i min omgivning har tänkt på datumet heller eftersom jag varken har blivit lurad eller lurat någon. Hur som helst har jag och pojkvännen bara chillat hela långa dagen.
Har tittat en harry potter film och deppat över den otroliga mängd snö som kommit ner på marken once again.
Före jag åkte hem idag så hann jag även färga håret på paki.
När jag kom hem så började jag montera ihop en lampa som jag fått av mamma när hon var till ikea igår.  Nerverna höll på att bryta ihop innan den var färdig men jag lyckades iaf.