UPPDATERING

Igår jobbade jag som vanligt till klockan 3.
På kvällen åkte jag och nette ner till kiosken för att underhålla Ida en stund.
Vi åt varsin dunder glass kopp med grädde, strössel och chokladsås på.
Precis som det ska va!

Idag så fyller Jeanette 18 hela år. Grattis till dig gullegrisen!!!, hoppas du hade roligt på krogen igår.
Detta firade vi med god mat på Mölle, tårta hos nette och åter igen Mölle på varsin drink, förutom jag som drack lemonad.

MIDSOMMAREN

Min midsommarafton spenderades ute på en villa i närpes. Runt klockan 17.00 så drog vi iväg till en hamn där vi blev upphämtade med båt och åkte ut till Philips villa. Sammanlagt var vi väl en 15-20 personer som var där.
Vi grillade, badade bastu, spelade kort, sjöng, dansade, skrattade och jaa allt sånt där som hör till!
Åkte hem först när klockan var runt 15.00 på lördagen. Det var en riktigt rolig kväll!
På lördagen var vi super trötta men åkte ändå iväg till Fredrik på förfest och sedan vidare till Fagerö.
Vi stannade i Faggen i kanske två timmar sedan orkade vi inte mera. Så kollade Prison break när vi kom hem tills vi somnade. Mysit!

PROVINSSI ROCK DAG 3

Vaknade upp trötta, smutsiga, äckliga o.s.v och packade lite innan vi gick in till området för att titta på Reckless love
Och så packade vi ihop alla våra ägodelar satte oss i bilarna ock körde hemåt.
Stannade även på pizza i stan med Rasmus, Ida och Kasper före jag kom hem till kära molpe!
Provinssi rock var och kommer alltid att vara en oförglömlig helg med massor av underbara
minnen, Tack vare mina underbara vänner såklart!

PROVINSSI ROCK DAG 2

Denna dag började vi med att proppa i oss frukost och titta på boysen som tejpade in någon i ett tält och sedan gjorde ett fönster i det, bara för att det var kul!
Därefter gick vi till andra campingen och jag tog med mig allt pick och pack för denna natt skulle spenderas på Provinssi campingen!
Våran campingplats var förövrigt väldigt poppis, här gick folket av och an 24/7
Och så spelade vi ju förståss beerpong
Sen började Ida och Nette kasta frisbe med varandra, och så klart så lyckades nette kasta den i vattnet.
En kille kom springande fort som tusan för att hjälpa oss, tyvärr hittade han bara en gammal stol istället.
Dagens band som vi skulle se var bara två till antalet och det första var Rise against
Sedan tillbaka till tältet och bland annat ha ostbollstävling och annat kul medans vi väntade på nästa band
Då var det dags för Billy talent
Och så tillbaka till campingen där vi hittade några andra finlandssvenskar som vi umgicks med i princip resten av kvällen.
Arga leken
Hade varit strålande väder heeeela helgen, meen så började det förståss regna sista kvällen vi var här.
Men det gjorde inget, vi trängde in oss alla i tältet och sjöng allsåner och hade roligt istället
Sen gick jag och jeanette på äventyr resten av kvällen. Träffade ännu mera folk och dansade som tusan i regnet

PROVINSSI ROCK DAG 1

När klockan slog 4 i fredags hämtade Rasmus och Fanny upp mig och vi åkte iväg till stan.
Vi handlade ''camping stolar'' och hämtade upp Strömfors och så bar det iväg i RAASER fart till seinäjoki.
Vi körde seriöst säkert om 15 bilar eller något, hadde brottom så vi skulle hinna dit någon gång.
Nåjaa, Fram kom vi ..... men till fel camping. Tydligen hade vi hamnat på campingen bredvid Provinssi camp som vi egentligen skulle vara på. Tänkt så fel det kan bli ibland. Orkade inte flytta alla väskor denna dag så sov då på city camp som det hette istället denna natt. När vi väl hade hittat våra kompisar så gick vi och chillade vid deras tält innan det var dags att se fredagens band.
Dagens första band vi kollade på var Snow Patrol, Random nog så var det även sångarens födelsedag.
När snow patrol hade spelat färdigt gick vi till en annan scen för att checka in M83, som enligt mig inte alls var bra
Såå vi gick ganska tidigt och även nu till en annan scen. Nu var det dags för Nightwish
Nu var det dags för kvällens favorit, EXAMPLE vi halvsprang alla till scenen och var taggade till tusen.
Och man behövde då inte tro att man kunde stå bekvämt, hoppade man inte med publiken så blev man nedtrampad. Varmt som tusan var det och armhålor överallt som stank svettlukt. Armbågar i huvudet, ömma fötter.... jaa you name it. Men det är väl så det skall vara!
Efter Example som var såå awesome, så gick vi tillbaka till våran camping.
Vi gick runt på området och snackade med folk här och där, tittade på när några hade klädpoker i en husvagn och bara sånt där härligt random. När vi kom tillbaka till tältet vräkte vi i oss ostbollar som bara den och försökte somna i ett iskallt tält.
Så var den dagen slut!

HEMMAAA

Kom hem igår efter en underbar helg i seinäjoki.
Har varit på provinssi rock i 3 dagar och lyssnar på artister hit och dit, haft super duper kul på campingen och träffat nya härliga människor.
Denna helg har varit oförglömlig, allt har varit bra och stämningen har varit på topp alla 3 dagarna!

Louise har lånat mitt minneskort till kameran så bilder får ni under veckans lopp när jag får tillbaka kortet med seriöst flera hundra bilder på !!!

DAG NUMMER 2

Idag var då andra dagen på lägret.
Idag har vi bara fortsatt att filma olika workshoppar.
Bland annat när de rensar fisk som de själva fångat.
Imorgon är sista dagen av lägret och det är ändå lite synd.
För roligt har vi haft!

Nu väntar jag bara på att Nette, Anna och Ida skall hämta upp mig så åker vi ut och kör en sväng.

4H LÄGER

Idag var min första arbetsdag på 4h lägret som de har ordnat i molpe.
Jag fungerar som hjälpledare där i en workshop om foto och film.
Vi håller på att göra en film om hela lägret och det skall vi göra ända tills torsdag då lägret tar slut.
En helt okej dag!

SOMMARKVÄLLAR

Ikväll åkte vi hela bunten iväg till malax.
Var och kollade på några som spelade fotboll i parken, Och så var vi ner till åminne där 18 åringarna drack öl och 17 åringarna trip.

Nu skall jag snart ta natten och förbereda mig för morgondagens första arbetsdag!

VASA

Imorse någon gång över tio tiden körde Ida in på gården med Jeanette i sätet bredvid sig.
Vi styrde kosan in mot Vasa för att inhandla lite saker inför Provinssi denna helg.
Var även via ett loppis och kollade. Blev ett halsband rikare, som jag skall fixa om till ett armband.
Köpte även ett häftigt plast glas från clas ohlson som kommer användas flitigt i helgen och i sommar.
Det håller nämligen drickat kallt!

EMMAS KONFIRMATION

Ursäkta för usel blogging men har varit sjuk i princip hela förra veckan så har ej orkat blogga.
Men hur som helst så blev min lillasyster Emma konfirmerad igår. Dagen började i kyrkan och sedan begav vi oss hemåt för att vänta på folket som kom på besök. Det bjöds på både salt och sött och alla var sommarklädda och glada!

MIN KLASS, GRUPP 21

Här kommer två bilder av min härliga klass, alltså grupp 21 från skolavslutningen!

YESTERDAY

Igår kom jag hem tillbaks från Närpes för att kunna hjälpa mamma denna vecka med lite tillställningar inför Emmas konfirmation på söndag. Chillade hemma en stund före jag och Ida bestämde oss för att åka ner till stranden.
Knallade runt på mölle först och talade lite med Anna som jobbade och sedan köpte vi varsin glass och bara satt och chillade på bryggan. Lite sommarlovskänslor börjar man ju nog ändå få.

MINA HÄRLIGA TJEJER

Här kommer två bilder till som jag har fått av ida från skolavslutningen!

SKOLAVSLUTNINGEN

Här kommer lite bilder från skolavslutningen. Den var väl dock inte något speciellare än andra år.
Som vanligt kollade vi på alla glada nyblivna studenter, lyssnade på musik framträdanden och fick våra betyg.
Det var väl allt ungefär. Det var dock synd när vädret inte var på vår sida!
Efter Skolavslutningen åkte jag vidare till närpes. När det började närma sig kvällen drog vi iväg til henke på förfest och sedan vidare till faggen där vi var resten av kvällen. Blev en superkul kväll och trots vädret för dagen hade jag ändå roligt kvällen ut.

SISTA SKOLDAGEN

Idag var det då sista "riktiga" skoldagen för denna termin.
Nu är det bara det jobbigaste och roligaste året kvar i gymnasiet.
Hade bara två timmar psykologi idag för vi lyssnade på presentationer så ganska onödig dag ändå.

Kom hem för en stund sedan och nu håller vi på att baka pizza.
Ikväll skall jag åka till lågstadiet på broshans avslutning, och efter det får vi se vad som händer.
Har ändå skolavslutningen imorgon så det blir antagligen en lugn kväll.