ÅLAND OCH ROCK OFF

I onsdags åkte vi alla till Oliwia för att spendera natten där så vi alla skulle vara samlade på samma ställe.
Klockan 04.00 hoppade vi in i bilen och brummade iväg mot åbo. Resan dit gick bra och om jag minns rätt så körde vi inte fel en enda gång. Jag hade även hela baksätet för mig själv så bekvämt hade jag verkligen!
 
 
 
 
Väl på båten över till mariehamn så var vi alla på gång, det är inte så ofta man sätter igång festen klockan halv 11 på morgonen. När vi kom iland gick vi kanske ca 2 kilometer innan vi hittade Gröna udden Campingen där vi skulle Tälta de närmaste 3 nätterna.
 
 
 
 
 
 
 
Denna dag var det Tmbuktu som stod högst på listan. Superbra var han och man kan verkligen kalla det för en SHOW!
 
 
 
 
 
Så var det fredag och solen gassade på som tusan. Stranden var bara ett måste denna dag och som tur va så fanns det en strand några hundra meter ifrån tältet.
 
 
 
Senare in på dagen bestämde vi oss för att hyra cyklar och åka på en liten egen Sightseeing i Mariehamn
 
 
 
När vi kom tillbaka till campingen träffade jag Ida och Rasmus som var ute på cykel semester. De skulle stanna en natt vid campingen innan de drog vidare. Tack gulle Ida du gjorde min kväll awesome!! Sen blev det såklart party på campingen innan vi cyklade in till själva rock off igen för att titta på panetoz.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var ungefär här när Panetoz ville att vi skulle dansa från sida till sida, som min kamera hoppade ur väskan, blev påtrampad och gick sönder. Så resten av bilderna kan se ut lite hur som helst eftersom jag inte sett vad jag tagit kort på. Men måste ändå säga att jag lyckats ganska bra iaf.
 
Efter Panetoz gick vi via fjortis backen som den kallades och sedan vidare till campingen för att ta en paus innan vi gick in till torget igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Då var det redan Lördag och denna dag skulle vi prova på minigolf. I alla fall jag hade inte spelat förut men jag hade ganska så bra med nybörjartur. Slog till och med hole in one en gång.
 
 
 
Denna kväll skulle bland annat Mange Makers spela. På vägen dit hittade vi en såkallad ''Taxi'' som vi använde oss av flitigt resten av kvällen.
 
 
 
Senare på kvällen spelade a tribute to queen, och de var faktiskt riktigt braa. 
Det var inte så super mycket folk där heller så Jag och Jannica passade på att shejka loss 
Man kunde ju verkligen dansa utan att vara rädd för att trampa någon på tårna. Alla av oss var dessutom riktigt pågång och danssugna den här tiden på kvällen kan jag säga. 
 
 
 
Efter åt köpte vi popcorn och gick och väntade på att fyverkerierna skulle börja.
Måste verkligen säga att det var de mäktigaste fyverkerrierna jag någonsin sett. Tyvärr kan man ju inte riktigt fånga allt på bild men piip så bra det var!!
 
 
 
 
Så var det helt plötsligt Söndag och vi packade ihop allt och började resan hem igen.
 
 
 
 
Har haft en helt underbar resa till Mariehamn, och vill definitivt åka dit igen nästa sommar!!
Har nog fler bilder också men tyvärr så tror jag att jag behåller dem för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0